Çocuk Gelişimi Lisans Programı öğrencileri uygulamalarını KÜN Montessori Anaokullarında yapar...

Montessori metodu ile matematik eğitimi

Montessori Duyu Araçları - 3 | Pembe Kuleler

Montessori Duyu Araçları - 3 | Pembe Kuleler

TEK BAĞIMLILIĞINIZ SEVDİKLERİNİZ OLSUN

Nevşehir Valiliği tarafından düzenlenen yürüyüş etkinliğinde uyuşturucuya hayır dedik

Orff Eğitiminde hem eğlendik hem öğrendik

Ünlü Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff ( 1895-1982) tarafından geliştirilmiş olan “Orff Eğitimi ” müzik, hareket, dil ve dansın karşılıklı etkileşimi üzerine kurulmuştur ve   çocukların doğasına en uygun teknikleri içerir. Orff Eğitimi çocuğun yaratıcılığının gelişimine yön verecek tekniklerle ilerler. Bir yandan müziğin elemanları basit ve ham formunda keşfedilirken, diğer yandan ritmik, ezgisel, dans figürü doğaçlamaları yaratıcı süreci hızlandırır. Bu süreç aynı zamanda nota öğrenmeye temel oluşturacak müzikal davranışların da temelini atar. Böylece deneyimsel, duygusal, zihinsel ve sosyal yönleriyle gelişimini de destekleyen “Orff Eğitimi” aracılığı ile kendisini ifade etme cesareti kazanır.

Biz Büyük Bir Aileyiz

İftar yemeğinde buluştuk

Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Nevşehir Montessori Anaokulu Ziyareti

Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi, bölgemizin, Montessori eğitim anlayışı ile hizmet veren tek merkezidir. Merkezde, üniversitemizin tecrübeli akademik kadroları, Montessori eğitimi sertifikalı eğitmenler, ve uzman psikoloğ çocukların gelişimini takip etmekte onlara yüksek standartta, İngilizce eğitimi ile desteklenmiş benzersiz bir program sunmaktadır. Temel ilke olarak; montessori eğitim felsefesi doğrultusunda çocuğa saygı duymak ve onu, kendi gelişimini yönetebilecek bir birey olarak görmek benimsenmiştir.  Merkez, örnek eğitim programı ile, geleceğin öğretmenleri olan üniversitemizin Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerine, iyi uygulamaları görme, öğrenme imkanı sunmaktadır. Hedef, montessori felsefesine gönül vermiş ve bu yöntemi başarıyla uygulayan öğretmenler yetiştirmek; ve bu eğitim felsefesini Türkiye’nin dört bir köşesine yaymaktır. Bu kapsamda Çocuk Gelişimi 1. sınıf öğrencilerimiz ile Nevşehir Anaokulumuzu ziyaret ederek, merkezle ilgili bilgi aldık.

Oyun, Öğrenme ve Okul Öncesinde Öğrenme Ortamları Semineri

Oyun, Öğrenme ve Okul Öncesinde Öğrenme Ortamları Semineri 17.11.2018 tarihinde 10.00-12.00 saatleri arasında Oktay Sinanoğlu Konferans salonunda "Çocuk Gelişimi Lisans Bölümü" öğrencileri için düzenlenmiş ve  "Çocuk Gelişimi Önlisans Programı" öğrencileri de seminere katılmıştır. Seminer, okul öncesi eğitimde yetkili alan akademisyeni, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yaşare AKTAŞ ARNAS tarafından gerçekleştirilmiştir.  Seminerde oyun ve öğrenme ortamlarının çocuk gelişimi üzerindeki etkileri, nasıl planlanması ve düzenlemesi gerektiği anlatılmış, öğrencilerimize görseller ile öğrenme ortamlarını nasıl düzenleyebilecekleri örnekler ile açıklanmış ve öneriler sunulmuştur. Seminer süresince, içeriğe uygun bir çizim etkinliği ve kısa süreli bedensel  bir etkinlik yapılarak öğrencilerin aktif katılımı sağlanmıştır. Seminer sonunda, hocamız tarafından öğrencilerden gelen sorular yanıtlanmıştır.

Neden Montessori Eğitimi?

İlk altı yıl, bir çocuğun zihinsel gelişiminin en önemli dönemidir. Bilinçsiz öğrenmeden bilinçli öğrenme evresine geçilen bu yıllar dönüşü olmayan bir dönemi temsil eder. Bu yıllarda çocukların öğrenmek ve bilgiyi özümsemekte olağanüstü bir duyarlılıkları ve zihinsel güçleri vardır. Montessori eğitimi, çocukların bu dönemini en verimli şekilde değerlendirmeyi hedefler. Eğitim metodunun temelinde çocuklara güvenmek, onlara birey olarak saygı duymak, kendi deneyimlerini kazanabilmeleri için belirli özgürlükleri uzman eğitimciler kontrolünde tanımak yatar. “Bana kendi başıma yapmayı öğret!” cümlesi Montessori eğitiminin özünü teşkil etmektedir. Öğretilmek istenenleri çocuklara soyut bir şekilde anlatmak ve ezberlemelerini beklemek yerine, öğrenmeyi somut ve eğlenceli bir hâle getirmek çocukların gelişiminde büyük farklar yaratmaktadır. Çocuklar en iyi oyun yoluyla öğrenirler. Montessori eğitim sistemi ile, her çocuğun öğrenme açısından belli yaşlarda farklı kritik dönemlerden geçtiğini ve bu dönemler gözlemlenerek doğru bir şekilde değerlendirildiği takdirde çocukların gelişimleri açısından büyük fırsatlara dönüştürülebilmektedir.

Montessori Duyu Araçları - 1 | Kulplu Silindir

Montessori Duyu Araçları - 1 | Kulplu Silindir

Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü tarafından Montessori Eğitim müfredatına uygun olarak hazırlanan videolar serisinde, Montessori duyu araçlarını tanıyacak ve bu araçlarla yapılabilecek aktivitelerin amaçlarını, sunumunun nasıl yapılmasını gerektiğini tüm detayları ile öğrenebileceksiniz. Çocuğun her aşaması muhteşem olan bu keşif yolculuğunda iyi bir rehber olmanız dileklerimizle….

Montessori Duyu Araçları - 2 | Renkli Silindirler

Montessori Duyu Araçları - 2 | Renkli Silindirler

Çocuklarda Davranış Sorunları ve Davranış Yönetimi

Üniversitemizin Ürgüp Yerleşkesi Konferans solonunda, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü   Dr. Öğr. Üyesi Mustafa EŞKİSU tarafından ‘Çocuklarda Davranış Sorunları ve Davranış Yönetimi’ başlıklı bir seminer verildi.  Çocuk gelişimi ve psikoloji bölümü başta olmak üzere farklı bölümlerden öğrencilerin, velilerin ve akademik personelin katıldığı seminerde çocuklarda en sık görülen davranış sorunlarının çözümünde öğretmenlere ve ailelere düşen rol ve sorumluluklar ele alındı.