Çocuk Gelişimi bölümü öğrencilerimiz, bölüm öğretim elemanlarımız rehberliğinde üniversitemiz Ürgüp ve Fabrika Yerleşkelerinde Dünya Çocuk Hakları Gününe özel etkinlik düzenlediler.
Sevgili ebeveynler, Covid-19 (Koronavirüs) sebebiyle değişen yaşam şartları içerisinde sizleri yalnız bırakmamak, çocuklarınızın gelişimlerini desteklemek ve siz aileler için hayatı daha keyifli kılmak istedik. Detaylar için tıklayınız.
Sevgili ebeveynler, bu bölümde Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Lisans Bölümü ve Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı öğretim elemanları olarak Montessori Anaokullarımızda grup sorumlusu öğretmenlerimizle birlikte çocuklarınızın günlük yaşam becerilerine yönelik ve bilişsel gelişimini destekleyici etkinlikler ile duygu ve düşüncelerini paylaşarak yaratıcılıklarını ortaya koyacakları etkinlikler paylaştık. Detaylar için tıklayınız.
“Öğrenci & Sektör Buluşmaları” kapsamında Kuğulu Montessori International Preschool yetkilileri tarafından Çocuk Gelişimi lisans ve ön lisans öğrencilerimize söyleşi düzenlendi. 📚Kuğulu Montessori International Preschool Kurucusu Yadigar Işıldar ve beraberindeki uzmanlar öğrencilerimizin aklındaki tüm soruları cevapladılar
Çocuk Gelişimi Lisans Programı öğrencileri uygulamalarını KÜN Montessori Anaokullarında yapar...
Montessori metodu ile matematik eğitimi
Montessori Duyu Araçları - 3 | Pembe Kuleler
Montessori Duyu Araçları - 3 | Pembe Kuleler
Nevşehir Valiliği tarafından düzenlenen yürüyüş etkinliğinde uyuşturucuya hayır dedik
Ünlü Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff ( 1895-1982) tarafından geliştirilmiş olan “Orff Eğitimi ” müzik, hareket, dil ve dansın karşılıklı etkileşimi üzerine kurulmuştur ve çocukların doğasına en uygun teknikleri içerir. Orff Eğitimi çocuğun yaratıcılığının gelişimine yön verecek tekniklerle ilerler. Bir yandan müziğin elemanları basit ve ham formunda keşfedilirken, diğer yandan ritmik, ezgisel, dans figürü doğaçlamaları yaratıcı süreci hızlandırır. Bu süreç aynı zamanda nota öğrenmeye temel oluşturacak müzikal davranışların da temelini atar. Böylece deneyimsel, duygusal, zihinsel ve sosyal yönleriyle gelişimini de destekleyen “Orff Eğitimi” aracılığı ile kendisini ifade etme cesareti kazanır.
İftar yemeğinde buluştuk
Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi, bölgemizin, Montessori eğitim anlayışı ile hizmet veren tek merkezidir. Merkezde, üniversitemizin tecrübeli akademik kadroları, Montessori eğitimi sertifikalı eğitmenler, ve uzman psikoloğ çocukların gelişimini takip etmekte onlara yüksek standartta, İngilizce eğitimi ile desteklenmiş benzersiz bir program sunmaktadır. Temel ilke olarak; montessori eğitim felsefesi doğrultusunda çocuğa saygı duymak ve onu, kendi gelişimini yönetebilecek bir birey olarak görmek benimsenmiştir. Merkez, örnek eğitim programı ile, geleceğin öğretmenleri olan üniversitemizin Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerine, iyi uygulamaları görme, öğrenme imkanı sunmaktadır. Hedef, montessori felsefesine gönül vermiş ve bu yöntemi başarıyla uygulayan öğretmenler yetiştirmek; ve bu eğitim felsefesini Türkiye’nin dört bir köşesine yaymaktır. Bu kapsamda Çocuk Gelişimi 1. sınıf öğrencilerimiz ile Nevşehir Anaokulumuzu ziyaret ederek, merkezle ilgili bilgi aldık.
Oyun, Öğrenme ve Okul Öncesinde Öğrenme Ortamları Semineri 17.11.2018 tarihinde 10.00-12.00 saatleri arasında Oktay Sinanoğlu Konferans salonunda "Çocuk Gelişimi Lisans Bölümü" öğrencileri için düzenlenmiş ve "Çocuk Gelişimi Önlisans Programı" öğrencileri de seminere katılmıştır. Seminer, okul öncesi eğitimde yetkili alan akademisyeni, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yaşare AKTAŞ ARNAS tarafından gerçekleştirilmiştir. Seminerde oyun ve öğrenme ortamlarının çocuk gelişimi üzerindeki etkileri, nasıl planlanması ve düzenlemesi gerektiği anlatılmış, öğrencilerimize görseller ile öğrenme ortamlarını nasıl düzenleyebilecekleri örnekler ile açıklanmış ve öneriler sunulmuştur. Seminer süresince, içeriğe uygun bir çizim etkinliği ve kısa süreli bedensel bir etkinlik yapılarak öğrencilerin aktif katılımı sağlanmıştır. Seminer sonunda, hocamız tarafından öğrencilerden gelen sorular yanıtlanmıştır.