İremay Doğan | Çocuk Gelişimi

Kapadokya Üniversitesi 2014 – 2015 yılı Çocuk Gelişimi Programı’ndan mezun oldum. Mezun olmam ile beraber Montessori eğitimi veren özel bir kreşte çalışmaya başladım. Bir yılın ardından Doğa Koleji– İskenderun’da öğretmenlik yapmaya devam ettim, eğitim öğretim yılını tamamlamamla beraber İskenderun’da kurumsal farklı bir anaokuluna geçiş yaptım. Üç yıldır aynı eğitim kurumunda profesyonel olarak üniversitemde öğrendiğim tüm bilgileri aktarabilme fırsatı buluyorum. Üniversite eğitimim boyunca bölüm akademisyenlerimden aldığım Montessori eğitimini teorik bilgiyle beraber alanda uygulama şansı yakaladım. Bugün görüyorum ki eğitim hayatım boyunca aldığım tüm bilgiler sağlam temeller üzerine oturmuş; alanda çalışırken başarıya ve çocuklara sihirli dokunuşlar yapmama fırsat tanımaktadır. Akademisyenlerimizle beraber devam eden iletişimimiz sürekli zenginleşen şekilde ilerlemekte; uygulamada ve alanyazında olan tüm yeniliklerden haberdar olmamı sağlamaktadır. Mesleki yaşantımda doyum sağlayan Montessori eğitimini almış olmaktan ve bu eğitimi veren kıymetli akademisyenlerle beraber olma fırsatı bulduğum için oldukça gurur duyuyorum.

Ayça Koyutürk | Çocuk Gelişimi

1990 doğumluyum. 2009 yılında Nevşehir Üniversitesi İktisat Bölümüne başladım. İktisat okurken aynı zamanda kurumsal bir şirkette satış yöneticisi olarak iş hayatına başladım. Kurumsal iş hayatım ve lisans eğitimim devam ederken mutlu olmadığımı farkettim. Hayatımın yönünü değiştirmeye karar verdim. Beni mutlu edecek olan tek şey çocuklarla birlikte olmaktı. Ani bir kararla üniversite sınavına girerek Kapadokya Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programını tercih ettim. Kapadokya Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programını tercih etmemin en önemli sebebi dünya genelinde büyük bir ilgi görmüş ve başarısı kanıtlanmış Montessori eğitiminin en doğru ve disiplinli şekilde Kapadokya Meslek Yüksek Okulunda verilmesiydi. Teorik bilgileri uygulamaya dökme fırsatı veren bir okul olması benim için en büyük ayrıcalıklardan birisiydi. İşi mutfağında öğrenmek istiyordum. Montessori Felsefesiyle tanıştıktan sonra hayatımda yepyeni bir dönem başladı. 1.yılımı örgün eğitimle tamamladıktan sonra Bursa'ya yerleştim ve 2.yılımı uzaktan eğitimle okudum. Bursa'ya yerleştiktan sonra farklı anaokullarında Montessori Eğitimini olarak görev yaptım. 2017 yılında Kapadokya Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi bölümünden mezun oldum. Mezun olduktan 2 ay sonra Bursa'da ve Türkiye'de bir ilk olan Bambini Case Montessori Gelişim Atölyesi'ni kurdum. 2 yıl içerisinde atölyemde sayısı 2000'e yakın çocukla birebir ve grup çalışmaları gerçekleştirdim. 2018 Eylül ayında evlendim. 2019 Mayıs ayında eşimle birlikte Özel Ayça Koyutürk Anaokulu'nu kurduk. Şuan Bursa'nın en donanımlı ve profesyonel Montessori Okulu olarak hizmet veriyoruz. Hayallerime ulaşmamda bana destek olan ve yol gösteren kıymetli hocalarıma gönülden teşekkür ediyorum.

Çocuk gelişim eğitimi çocuklarla birebir iletişim gerektirir, teorik olmaz!

Kapadokya MYO Çocuk Gelişimi Programı öğrencileri Çocuk Gelişimi Uygulama Merkezi bünyesinde yer alan Nevşehir ve Ürgüp anaokullarında uygulamalı ve beceri odaklı eğitim alırlar.

Gözde Demirdirek | Çocuk Gelişimi

Merhaba Kapadokya Üniversitesi öğretmenleri ve arkadaşlar. Biz 2015 yılında Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi programından ikizimle birlikte mezun olduk. Kısa süre farklı kurumlarda grup sorumlusu olarak çalıştıktan sonra kendi kreşimizi açtık. İkizler Kreş Gündüz Bakım Evi ve Montessori Eğitim Merkezi olarak 3 yıldır Kayseri’de eğitim vermekteyiz. Kayseri Aile Çalışma Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü tarafından teşekkür almış nadir kreşlerden biriyiz. Kapadokya Üniversitesinde aldığımız eğitimden onur ve gurur duyuyoruz.

Alican Yobaş, Çocuk Gelişimi

Merhaba ben Alican, Kırşehirliyim. Kapadokya Meslek Yüksekokulu 2014-2015 yılı Çocuk Gelişimi Programı mezunuyum. Mezun olduğumdan bu yana Kırşehir BİL Koleji Anaokulu kurumunda çalışmaktayım. Üniversite eğitimim boyunca Montessori eğitimi alarak, bölüm hocalarımla birlikte teorik bilginin yanı sıra uygulama alanında da çalışma fırsatı bularak kendimi geliştirme fırsatı buldum. Mezuniyet sonrasında da hocalarım sayesinde almış olduğum teorik ve uygulamalı eğitimi çalıştığım kurumda da gösterebilme şansını yakalayarak, çalışma hayatında da başarı sağladım. Her eğitimci gibi okulumdan aldığım eğitim ile çocukların gelişimine katkıda bulunduğum için çok mutluyum. Kapadokya ile iş hayatına bir sıfır önde başladım. Başarımda payı olan okuluma çok teşekkür ediyorum.

Fatma Çankır | Çocuk Gelişimi

1994 yılı Hatay Iskenderun'da doğdum. Ilkokulu , ortaöğretim ve lise öğrenimlerimi memleketim de tamamladıktan sonra üniversite yaşantım için Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Programını %50 burslu olarak kazandım. Dörtyol gibi küçük, sıcak ve samimi bir şehir olan Nevsehir de gerek hayata dair gerekse mesleki anlamda birçok şey öğrendim. Öğretim hayatım sürecinde geleceğin eğitim sistemi montessori ilerde kendime büyük yatırımlar yapmış oldum. Kapadokya Meslek yüksekokulundan 2015 yılında mezun oldum. Memleketime geldikten sonra drama eğitmenliği sertifikası, oyun terapi sertifikası ve akil-zeka oyunları sertifikası gibi egitimlerlede kendimi geliştirdikten sonra 2016 yılında kendi kurumumu açtım ve öğrendiklerimi yeni nesillere aktarmayı beni geliştiren öğretmenlerime bir borç bildim. 3 yili başarılı bir şekilde tamamlayıp Dortyolun tanınmış isimlerinden biri olma şansını yakaladım. Bunu sağlayan Kapadokya Üniversitesi ve bolum öğretmenlerime teşekkürü bir borç bilirim...

Ürgüp Montessori Anaokulu

Kapadokya'nın ilk Montessori Anaokulu : Ürgüp Montessori

Maria Montessori

“Hayatın en önemli dönemi üniversite çalışmaları değil, doğumdan altı yaşa kadar olan süredir. Çünkü bu, bir çocuğun gelecekte olacağı yetişkini inşa ettiği dönemdir. Sadece zeka değil, insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur. Hiçbir yaşta çocuk, zekice bir yardıma, bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz.”

Matematik Uygulamaları

Matematik uygulamaları ile çocuklar, 1 - 9000 kadar olan sayıların yazılışı ve okunuşunu, bu sayıların ne ifade ettiğini, dört işlemi, kesir kavramını ve temel geometrik kavramları öğrenir

Nevşehir Montessori Anaokulu

Türkiye'nin Montessori mimarisi ile inşa edilen İlk ve tek anaokulu, çocuk gelişimi öğrencilerinin başlıca uygulama alanıdır.

KÜN Çocuk Gelişimi Uygulama Merkezinde, klasik eğitim metotlarının yanı sıra Montessori metodu da öğreniyoru! - Nevşehir Montessori

Montessori Metodu

Her çocuk ayrı bir birey olarak görülür. Eğitim her çocuğun kendi kendi ritmine, kavrama hızına uygun şekilde, özel olarak planlanır ve uygulanır. Çocuklar istedikleri kadar tekrar ederler.
Çocuklara seçim özgürlüğü tanınır
Çocuklar kendi seçtikleri eğitim materyalleri ile oynayarak öğrenir; hatalarını mükemmeleştirme iç güdüleri ile, tekrar yolu ile düzeltir, öğretmen uyarısına ihtiyaç duymazlar.
Çocuklara hareket özgürlüğü tanınır. Çocukların kontrollü ortamda serbest bırakılması, öz disiplini arttırır; bedensel ve zihinsel gelişimlerini hızlandırır

Maria Montessori

"Koşucular için nefes alma neyse, eğitim için de öğrenme neşesi odur."

Duyu Geliştirme Uygulamaları

Duyu araçları tüm duyulara hitap edecek şekilde tasarlanmıştır ve çocuğun uzun-kısa, büyük-küçük gibi dünyayı tanımlayan kavramları somutlaştırmasını sağlar; matematiğin ve geometrinin temellerini atar

Günlük Hayat Uygulamaları

Çocuğun evde hep gördüğü ancak dokunması yasak olan günlük hayat araçları ile yapılan çalışmalar dikkat toplama becerisini, el ve göz koordinasyonunu, düzen anlayışını ve bağımsızlık algısını geliştirir

Okuma Yazma Uygulamaları

İlk yıllar çocuğun dil hâkimiyetini güçlendirmek için çok değerlidir. Okur yazarlık araçları ile çocuklar dili oluşturan sesleri tanırlar ve bu seslerin ifade edildiği şekilleri yani harfleri öğrenirler

Kültür Araçları

Kültür araçları çocukların, yaşadığı dünya ve topluma duyarlı olmasını sağlayan eğitim araçlarıdır