[toplantıyla ilgili özet bilgi için fotoğrafa tıklayınız]
Fakültemizin bir projesi olan Matematik Atölyesi'nde öğrencilere ders verecek olan öğretmenlerin bilgilendirilip projeye hazır hale getirilmesi amacıyla Mustafapaşa yerleşkesinde seminer düzenlendi. Seminerde İİBF dekanımız Prof Dr. Rıfat Yıldız ve proje paydaşımız Nevşehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden Hakan Karaman hazır bulunurken, Kayseri Bilim ve Sanat Merkezi matematik öğretmenlerinden Dr. Eray DemirçelikKayseri Bilim ve Sanat Merkezi matematik öğretmenlerinden Dr. Eray Demirçelik, Kayseri Fen Lisesi matematik öğretmeni ve eğitim danışmanımız Ergün ErdoğanKayseri Fen Lisesi matematik öğretmeni ve eğitim danışmanımız Ergün Erdoğan ve İstanbul Fen Lisesi'nin kurucu matematik öğretmenlerinden Bayram Sevgen konuşmalarıyla seminere katkılarını sundu.
Dr. Eray Demirçelik matematik eğitiminde proje ve motivasyonun önemine dikkat çektiği konuşmasında uygulamadan da örnekler aktardı. Bu çerçevede öğretmenlerin motivasyonlarını nasıl artıracaklarını ve bunun projeye olası katkılarına değinen Demirçelik, Matematik Atölyesi'nin matematik eğitimine neler katacağını da tarif etti.
Ergün Erdoğan ise matematik eğitiminde ulusal ve uluslararas yarışmalardan bahsetti ve Tübitak'ın matematik olimpiyatları soru örneklerine değindi. Erdoğan, Matematik Atölyesi Projesi'nin bu gibi yarışmalara girecek öğrencilere ne gibi katkılarının olabileceğini anlattı.
Bayram Sevgen, günümüzde matematiğin ne olduğuna değinerek başladığı konuşmasında öğrenme ve öğretme yaklaşımının nasıl olması gerektiğine dair düşüncelerini ve deneyimlerini paylaştı. Bu itibarla sınıf içinde öğretmen ve öğrenciden beklentilerin ne olduğunu ve buna yönelik olarak öğretmenlerin nasıl bir yaklaşıma sahip olmalarının etkili ve doğru olacağını belirterek Matematik Atölyesi'nin geleceğin matematikçilerinin yetiştirilmesi noktasında taşıdığı değer ve önemi vurguladı.
Seminer ile öğretmenlere bu projenin öğrenciyi merkeze alan ve kavramsal anlamayı, matematiksel modelleme ve problem çözmeyi önemseyen bir bakış açısı ortaya koymakla birlikte, özel bir öğretim yöntemi veya yaklaşımını dikte etmediği belirtildi. Dolayısıyla öğretmen her türlü bireysel yetenek ve beceri ve birikiminlerini kullanabilecekleri ifade edildi.